onsdag 4 september 2024

Gudar av röta och undergång av Linnéa Engman

 

Idunn är älskarinna till en gud som kan ge henne allt hon längtat efter och trots relationens destruktiva natur stannar hon vid hans sida.

Han använder henne som en pjäs på ett bräde, en väsentlig del i att ta makten från sin bror. Trots att hon svurit sin lojalitet inser Idunn mer och mer att hon måste sätta stopp för hans planer.

Hon allierar sig med gudarnas fiender och en sprakande romans riskerar allt. Tryggheten hon söker kommer med ett högt pris. Undergång eller frihet? Och Idunn måste göra sitt val.

Gudar av röta och undergång är en mörk fantasy romance med hetta. Första delen i en serie på tre böcker.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Jag har det här året börjat utforska och se vad för svensk fantastik det finns utgivet, alltså skräck, fantasy och science fiction, just den här är en romantasy som förr kallades fantasy romance. Just Seraf förlags böcker var jag extra intresserad av lite för att jag själv skriver på manus som tillhör den genre jag skriver i och jag har en förhoppning om när de kan tänka sig att hitta en debutant att ge ut att jag skulle försöka prova mina vingar hos dem. Stora planer som jag ännu inte är i närheten av.

Men till mina tankar om just den här boken då. Jag gillar den och jag tyckte det var kul att läsa om Idunn och det hon var med om. Det är en värld som jag gillar och inte sett så mycket av innan, nyskapande och spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar