söndag 29 maj 2016

Fortsättnings read-a-long med Nelly med flera

Nellons bokblogg höll i en read-a-long med Odinsbarn tidigare i vår nu har vi kommit vidare till bok två som vi ska läsa tillsammans under juni månad och det är Röta av Siri Pettersen. Nelly
skriver på sin blogg så här;


Ja, som jag har sett fram emot det här!! Men nu är det alltså äntligen dags! Fr.o.m NU så kan ni äntligen börja läsa Röta tillsammans med mig. 

Read-a-long:en kommer att pågå mellan den 28 maj (som är idag) t.o.m. den 25 juni. Ni kan alltså börja läsa redan idag, om ni vill. Det är upp till er. Anledningen till att jag skriver att ni kan börja läsa redan idag är för att ni ska ha en chans att hinna läsa första delen till utsatt datum. Den 25 juni skriver vi alltså vårt sista inlägg för då ska vi ha läst sista kapitlet.

Här har ni också datumen för när ni ska lägga upp era inlägg. Blir bara tre tillfällen denna gång eftersom andra boken ju är ca 100 sidor kortare än den första. 



11 juni: Vi skriver ett inlägg på respektive blogg om den första delen vi läst. (s. 7-194)

18 juni: Vi skriver ett inlägg om den andra delen vi läst. (s. 195-355)

25 juni: Vi skriver om tredje och sista delen. ( s. 356-slutet)


Precis som vi gjorde förra gången så får ni gärna anmäla er i det här inlägget, så att jag vet vilka som kommer att vara med. Jag hoppas ju att så många som möjligt vill läsa tillsammans med mig igen! Tyckte verkligen det var skitkul att hoppa runt bland era bloggar och se vad ni tyckte om handlingen! Och JA, jag tänker mig att jag kommer göra en Read-a-long med Kraften också då vi läst ut den här. OOooh, jag är så pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar