onsdag 18 maj 2016

Veckans tematrio - noveller

Idag tänkte jag svara på Lyrans Noblessers Tematrio, hon efterfrågar denna vecka detta:
Berätta om tre bra noveller/novellsamlingar!

Här kommer mina svar till denna fråga

  1. Alice Munroe allt jag har läst av henne har varit bra, någon novell kanske har fångat mig mindre än vissa andra, men i överlag så är allt jag har läst läsvärt.
  2. Claire Castilion är en annan novellförfattare jag har läst flera noveller av och gillat de flesta, svårt att säga vilken samling jag tycker mest om men Insekt är en och en annan är Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska.
  3. Sist får det bli John Ajivide Lindqvist, hans skräcknoveller i Pappersväggar är de jag har läst men som han skriver bra romaner så tror jag att även hans andra novellsamling är bra och ska snart läsa den hade jag tänkt.
Och detta var bara en del av de novellsamlingar och noveller jag gillar....

1 kommentar:

  1. Köpte en novellsamling av Munro på förra årets bokrea, men den har jag inte påbörjat än :)

    John Ajvide Lindqvist är fenomenal och om du med "hans andra novellsamling" menar Låt de gamla drömmarna dö så är den bra den också :)

    SvaraRadera