tisdag 3 maj 2016

Veckans tematrio

I veckan undrar Lyrans noblesser vad vi gör när vi har läströtthet. Jag vet egentligen inte om jag egentligen har upplevt det någon gång. Men det har ibland gått dagar eller veckor när jag inte har läst något alls, men oftast läser jag lite grann varje dag. Och när jag då inte läser gör jag detta i stället.


  1.  Ser på film och TV serier. I bland kan det ta över tiden lite grann så jag inte läser något nämnvärt på dagarna. Så  jag vet inte om det är bra eller dåligt. Men det ska ju vara ett nöje att läsa så.
  2. Lyssnar på musik.Se motivering som ovan.
  3. Lyssnar på SR play, och faktiskt handlar det jag lyssnar på mycket om böcker och läsande så det kan ju få en intresserad av läsa igen.
Som idag har jag blandat läsande, tittande på film och lyssnat på Filosofiska rummet ett pogram som hette Läsvärt. Om fiktionens betydelse för filosofin.

1 kommentar: