tisdag 17 maj 2016

Veckans bokbloggfråga

Denna veckas fråga från Barnboksbloggen lyder så här:

Hur har du organiserat dina bokhyllor? Efter tema, efter ämne, efter format, efter färg, efter författare, eller… 

Just nu har jag inga speciella bokhyllor så det är kaossortering som gäller. Försöker dock hålla isär lästa och olästa böcker. Men de är utspridda både här och där och skulle behövas lite hyllor att sortera in dem i.
Och då kommer vi till vilken sortering jag skulle vilja ha, Men för att hitta är nog bokstavsordning av författare det som skulle passa bäst och det skulle inte splittra upp serier heller. Men det kanske skulle även kunna fungera bra med att ha det sorterat på olika genrer=ämnen. 

6 kommentarer:

  1. Oj du måste verkligen ha kaos, man blev till och med nyfiken på kaoset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har postat ett inlägg idag på bloggen och visar hur mitt kaos ser ut :)

      Radera
  2. Jag har faktiskt inte sorterat efter lästa och olästa, det kan jag ändå :) men har på sistone en liten tbr-hörna för de jag gärna vill läsa snart :)

    SvaraRadera
  3. Den enda sortering som finns hos mig är författarens efternamn. Och att fackböckerna står i de rum där de liksom hör hemma :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill också att serier håller ihop i bokhyllan :)

    SvaraRadera
  5. Bokstavsordning på efternamn funkar toppen för mig :-)

    SvaraRadera