fredag 24 augusti 2018

Helgfrågan vecka 34/2018


Mia undrar i helgfrågan Vilken faktabok vi är sugna på.

Först blev jag helt ställd, jag kom inte på någon men sen kom jag ju på att denna lånade jag på biblioteket i somras och har ännu inte läst.'
Jag läste den fösta tidigare i våras och och även om den riktar sig till barn, så är det lagom för att bli mer intresserad av flera av dessa kvinnor, som jag inte visste något om, till att ta reda på mera om dem.



Tyvärr bonusfrågan om ett weekendtips kan jag inte svara på.

9 kommentarer:

  1. Dessa böcker, 1an och 2an är jag smått nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Både ettan och tvåan vill jag läsa :)

    SvaraRadera
  3. ettan har jag kollat, men tvåan har jag inte sett.

    SvaraRadera
  4. Jag såg dem i Ullared och var lite sugen men har ju redan en stor hög med böcker.

    SvaraRadera
  5. Titeln låter ju lockande! ;)

    SvaraRadera
  6. Jag har läst första delen, och även om den riktar sig till barn tycker jag att den var väldigt peppande och intressant även för mig som är vuxen.

    SvaraRadera
  7. Både första och andra boken står på min att läsa-lista.

    SvaraRadera
  8. vår 9-åring älskar dessaböcker! ❤️

    SvaraRadera