tisdag 28 augusti 2018

Veckans topplista - sommarens bästa böcker

Inför denna veckas topplista skriver Johanna så här:

Augusti går mot sitt slut och därmed även sommaren. Visst har det gått fort? Mina läsplaner för sommaren grusades en smula av värmeböljan som tog all energi under flera veckors tid. Men jag har trots allt hunnit med några guldkorn och idag presenterar jag min topp fem över sommarens bästa läsupplevelser, baserat på de böcker jag har läst under perioden juni-auguati.

Det var ursvårt att att välja vilka böcker som skulle vara med på denna lista, de två första var väl klara pga de hade fått femmor i betyg men sen så hade jag en drös som hade fått betyget fyra att välja mellan. Jag valde även så att det blev böcker ur olika generar som hamnade på listan. Idag blev listan så här men om du skulle fråga en annan dag skulle den säkert se annorlunda ut.







10 kommentarer:

  1. Stormsystern och Ordbrodösen har jag läst och gillat båda två :)

    SvaraRadera
  2. Sveket har jag tänkt läsa så småningom.

    SvaraRadera
  3. Inte läst någon av dina, men Linwood Barclay har jag visst läst någon bok av tidigare, som jag minns var riktigt bra.

    SvaraRadera
  4. Känner att jag som finlandssvensk borde läsa Westö, men det har jag inte gjort, åtminstone inte än.

    SvaraRadera
  5. Kjell Westös bok kanske man ska läsa.😀

    SvaraRadera
  6. Måste ju ta och läsa Stormsystern, Ordbrodösen och Sveket

    SvaraRadera
  7. har inte läst någon på din lista. inte ens Westö, men Ordbrodösen har jag på läslistan

    SvaraRadera
  8. Spännande lista. Kjell Westös bok har jag hemma och skall läsa, och även första delen om de sju systrarna. Tack för övriga tips!

    SvaraRadera
  9. Stormsystern har jag precis påbörjat och hoppas att den är jättebra. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  10. Älskar serien om de sju systrarna :)

    SvaraRadera