onsdag 5 september 2018

Tome Infinity And Beyond


Jag ramlade på en Readathon när jag tittade på Booktubeklipp, och jag kände att denna skulle vara kul att deltaga i.  Man får i uppdrag att hitta en ny hemplanet för Jorden har blivit obeboelig, Man behöver minst besöka tre planeter (= läsa fyra böcker) under tiden 7e-21e september. Läser ju inte så mycket science fiction så det har både varit kul och intressant att leta fram böcker att läsa. Det svåra var att välja vilken väg jag vill resa och vilka planeter jag vill undersöka.  (här finns information om readathonen, i skriftlig form ) Men så här ser det ut med lite alternativa vägar på slutet, om jag skulle vilja läsa fler böcker.




  • Ship A - en bok över 500 sidor - Winter av Marissa Meyer - för det är en bok jag behöver/vill läsa, och den utspelar sig till viss del på Månen och i rymden. Sen kanske det inte science fiction utan mera en re-telling.
  • Då landar man på Neptunus- en science ficton med fantasy inslag ( eller tvärtom) så kallad scince fantasy - Den döende jorden av Jack Vance - en lite kortare bok plus jag tycker titeln passar in på hela readathonen.
  • Uranus - en bok med komiska inslag - All system Red av Martha Wells - en kort ljudbok/novell 
  • Saturnus - en bok med cirklar på omslaget - Avgrund av Jeff VanderMeer. Bok som jag har haft hemlånad från biblioteket länge och nu börjar det bli dags att få läst den plus se filmen på Netflix igen. Är dock lite osäker om denna bok är science fiction ( fast man fick läsa andra om de passade in på utmaningarna) men lutar lite åt det hålet skulle jag tro, det är väl en portal till en annan dimension?.
  • Jupiter - en bok med jättar i - Radiance av Cathrynne M Vallenté - en bok jag inte vet något om det var någon av de som håller i readathonen som tipsade om den, kommer att lyssna på denna.
  • Mars - bok som innehåller aliens - Saga av Brian K Vaughan och Fiona Staples - en grafisk roman, som jag behöver läsa innan jag lämnar tillbaka den till biblioteket då den är reserverad.

Som ni ser är detta fler böcker än fyra stycken så det är en förlängd resrutt, Så det räcker med att jag har kommit till Saturnus så har jag klarat av utmaningen.Men jag hoppas på att få alla mina planerade böcker lästa. Sen har jag ett par alternativa resrutter som jag skriver ner här nedanför. Skriver inte om allt jag skrev ovanför så ni får läsa ovanför i den resrutten vilka böcker jag läser.

Alt 1 
  • Ship A
  • Neptunus
  • Mars
  • Aestroid belt - läsa en rymdopera - Old mans war av John Scalzi, ljudbok
  • Sartunus
Alt 2
  • Ship A
  • Neptunus
  • Mars
  • Jupiter
  • Sartunus
Kopierar in de olika uppdragen för varje planet här nedanför;

Ship A-You Are In This For The Long Haul- Read A Book Over 500 Pages Ship B-Mars Is There Waiting To Be Reached- Read A Book Set On Mars Ship C-A Short Jump To A Neighboring Planet- Read A Book Of Short Stories Ship D-Oops You Hit The Asteroid Belt- Read A New To You Author The Planets Have Their Own Challenges... Sun- Solar Flares- Read A Book Featuring A “Solar” Based Event Mercury- The Smallest Planet- Read A Book Under 250 Pages Venus- Favors The Bold- Read A Book With A Bold Female Main Character Mars- Martian Invasion- Read A Book Featuring Aliens Asteroid Belt-An Iconic Flight Obstacle-Read A Space Opera Adventure Jupiter- Is The Gas Giant- Read A Book Featuring Giants Saturn- Space Put A Ring On It- Read A Book With Circles On The Cover Uranus- Hahaha - Read A Book Featuring Some Comic Relief Neptune- Like The God Or Planet?-Read A Science Fiction W/ Fantasy Themes Or Vice Versa Pluto- Planet Or Not?- Read A Vintage Science Fiction Book (25+ Years Old) You Must Find You New Home Before It Is Too Late! End Of Challenge Transmission...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar