tisdag 19 februari 2019

Kulturkollo veckoutmaning- Visa mig din bokhylla ( och din läshörna) så ska jag säga dig vem du är

Här är det mest mina biblioteks-
böcker som hamnar.
Denna veckas kulturkollo utmaning vill de att vi ska visa våra bokhyllor och/eller läshörnor för utan dem är vårt hem inget hem.
Nu är det så att jag har ännu inte fått till nägra bokhyllor, men hoppas på en framtid jag kommer att ha det i mitt hem efter att ha rensat och fått ordning på lite saker. Just nu finns mina böcker i flyttlådor, garderober, sängbord och i byrålådor.

Jag skickar med lite bilder plus en video som visar hur det ser ut.
Rec exen har hamnat uppe på byrån, med lite egna
ägda böcker bredvid




Byrålåda med böcker.
Det där med läshörna kan jag visa här, fast det finns en mysigare bild som jag inte kan få till att finnas med på bloggen men den finns här som ett Twitter jag skickade till @kulturkollo med #husoch hem för att visa det. Originalet är detta Instagramfoto.

f

8 kommentarer:

  1. Hi, hi! Men det ser väldigt charmigt och härligt ut med bokhögar överallt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till viss del, så står jag ut med det men det skulle behövas minst i allafall någon bokhylla att kunna ställa in dem i.

      Radera
  2. jag har låneböcker och annat också på byrån... så de inte försvinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, försvinner gör grejor ändå, fast sällan att jag tappar bort böcker men.

      Radera
  3. Roligt att se hur det ser ut med dina böcker hemma. Har själv massor med böcker i sängbordet och på golvet. Vågar inte stapla böcker på sängbordet pga rasrisk och katt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där är mest staplat för jag har tagit kort på det för något speciellt tillfälle. Har bara en hög plus en hög bakom. Fast hade jag haft ett husdjur eller barn som hade kommit åt så hade de nog inte sett ut så pga risk att de skulle rasa.

      Radera
  4. Har skyddat boende för mina biblioteksböcker i bokhyllan, litar inte på katten när hon är inne! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stygg katt, som inte gillar böcker....;)

      Radera