tisdag 5 februari 2019

Veckans topplista - varmare breddgrader


Så här skriver Johanna om dagens veckans topplista:

Snö och kyla dominerar vädret så här i februari. Ärligt talat är jag ganska trött på att skotta snö just nu. Som motvikt handlar därför Veckans topplista om böcker som utspelar sig på varmare breddgrader. 

Det här var en lista som jag inte hade en aning om först vad jag skulle välja att ha med, så jag kollade igenom förra årets läsning och valde dessa.

Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith - Botswana utspelar den sig i, jag skriver med hela serien men förra året läste jag Kvinnan som gick i solskenet.
Skrik tyst så inte grannarna hör av Karin Alfredsson - Zambia
De sju systrarna av Lucinda Riley - Brasilien till stor del
Kindred av Octavia E Buttler - Södern i USA
Children of blood and bone; Solstenen av Tomi Adeyemi - fiktiv Afrika.

1 kommentar:

  1. Blir återigen påmind om att jag måste ta och läsa Lucinda Riley :)

    SvaraRadera