tisdag 27 augusti 2019

Grafiska romaner: Anya´s ghost + Monstress vol 1: Awakening

Anya's Ghost (häftad)Anya could really use a friend. But her new BFF isn't kidding about the "Forever" part . . . Of all the things Anya expected to find at the bottom of an old well, a new friend was not one of them. Especially not a new friend who's been dead for a century. Falling down a well is bad enough, but Anya's normal life might actually be worse. She's embarrassed by her family, self-conscious about her body, and she's pretty much given up on fitting in at school. A new friend--even a ghost--is just what she needs. Or so she thinks. Spooky, sardonic, and secretly sincere, Anya's Ghost is a wonderfully entertaining debut graphic novel from author/artist Vera Brosgol. This title has Common Core connections. Anya's Ghost is a 2011 Kirkus Best Teen Books of the Year title. One of School Library Journal's Best Fiction Books of 2011. One of Horn Book's Best Fiction Books of 2011. Winner of the 2012 Eisner Award for Best Publication for Young Adults (Ages 12-17)
Bokomslag och beskrivning hämtad från Bokus.

Har hört en del om denna grafiska roman från några bookbloggare och booktubers, så jag köpte den för ett tag sen, men nu i förra veckan när jag ville ha något som gick lite snabbt att läsa när jag hade hamnat i en liten lässvacka så valde jag denna.
Den gick snabbt att läsa och jag gillade vad jag läste, den var inte alls som jag hade tänkt utan mycket bättre än mina förväntningar var. Enkel men ändå en fin tecknarstil. Betyg 4 av 5.

MONSTRESS VOL. 1 (e-bok)Set in an alternate matriarchal 1900's Asia, in a richly imagined world of art deco-inflected steampunk, MONSTRESS tells the story of a teenage girl who is struggling to survive the trauma of war, and who shares a mysterious psychic link with a monster of tremendous power, a connection that will transform them both. Entertainment Weekly praised MONSTRESS as "e;one of Image Comics' most imaginative and daring new series"e; and dubbed it the "e;Best New Original Series"e; in their year-end "e;Best Comics of 2015"e; list. Collects MONSTRESS #1-6
Bokomslag och beskrivning hämtad från Bokus.

Som sagt än annan grafisk roman jag har hört mycket om och läste förra veckan pga lässvackan jag var i. Denna däremot höll inte helt för förväntningarna, men var ändå spännande och bra. Det var lite mörkare än Anya´s ghost för denna är för en mer vuxen publik och fantasy med en hel del blod och råheter. Mer färg i bilderna och mer detaljerat än Anya´s ghost.
Betyg 3 av 5.

1 kommentar:

  1. Tack för tips! Båda låter väldigt intressanta för mig :)

    SvaraRadera