onsdag 14 augusti 2019

TV-serien Dimman / The Mist

Dimman Poster

Jag läste Stephen Kings bok Dimman för ett par månader sen, jag hade två orsaker, ville läsa mera av Kings böcker plus att jag visste att det fanns en TV-serie på Netflix som baserades på boken som jag ville se.
Sen kan jag säga att en hel del är ändrat från boken, men i överlag så hade den samma tanke/handling som boken. 
Jag tycker flera av skådespelarna gör en god presentation, allt känns genuint även om det är "kanske" något som aldrig skulle hända, på tal om den här dimman (vad den nu är för något). Men det starka precis som i Kings bok är att man får se hur vi människor reagerar på en "katastrof" och vilka sätt vår överlevnadsinstinkt visar sig.
TV-serien precis som boken har ett öppet slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar