torsdag 1 augusti 2019

Harem: en sann historia av Jillian Lauren

Harem : en sann historiaHarem : en sann historiaHarem är lika mycket en orientalisk rock n' roll saga som en vacker berättelse om en ung kvinnas sökande efter identitet och äkta kärlek. Jillian var den artonåriga teaterstudenten som försörjde sig genom att arbeta som strippa på en bar i New York. Kvällarna på strippklubben ledde till eskortverksamhet och snart därpå fick hon ett högst udda jobberbjudande: Tillsammans med några andra unga kvinnor fick hon chansen att åka till Brunei för att vara en del av ett harem som tillhörde sultanen av Bruneis yngste bror. Väl på plats i det exklusiva området insåg Jillian att det enda jobb som vistelsen på palatset innebar, var att medverka på de överdådiga festerna som hölls varje kväll. De två tänkta veckorna blev till ett år och Jillian befann sig mer och mer involverad i en ondskefull konkurrens om prinsens uppmärksamhet. Den oförblommerade hierarkin bland prinsens kvinnor fick Jillians begär att växa - så hur skulle hon gå till väga för att bli drottning på haremet?
Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.

Min bok hade det första omslaget, men det är svårt att se hur det ser ut så jag tog även med ett annat omslag.
Jag och Evelina valde denna bok när vi skulle läsa en bok (som helst skulle vara skriven av en Bruneisk författare men inte hittade någon) när vi skulle läsa en bok om landet Brunei. Den handlar inte om landet i sig, utan det som utspelar sig i Brunei är bara där dessa flickor är i sutanens och prinsens palats, yatch och klubb de går på. Så vi får bara se en liten del av de rikas liv i Brunei.
Men jag tycker hon skriver en gripande berättelse med lagom tycka synd om mig moment etc.
Om man är intresserad att läsa om andra böcker från min och Evelinas litterära resa Världen runt, så går det att göra här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar