söndag 11 augusti 2019

Min bokresa # 51 - The Happy List Book Tag

Idag blir det en till book tag i min bokresa, tyckte det var lite roligt med en boklista som gör oss lyckliga. Hoppas att fler vill svara på frågorna. Kommer inte att översätta frågorna för jag tycker alltid andemeningen försvinner då.
1. A book you can always go back to and feel happy
Hungerspels-trilogin av Suzanne Collins. (Räknar med en tredje läsomgång snart och då i originaltext). Fast det är lite konstigt för det är en mörk dystopi.
2. Your standoms (your number one joy filled fandom or fandoms)
Harry Potter, jag gillar att lyssna på poddar som diskuterar böckerna, filmerna och allt runt omkring. Rowling har ju även skapat Pottermore till fansen och där har jag tagit redan på vilket hus jag tillhör (Ravenclaw), vilken protonius jag har (Deerhound - Skotsk hjorthund) mm.
3. Type of book cover you’ll always pick up in a bookstore
Det finns många omslag som jag gillar, här är ett urval (en del har jag läst andra vill jag läsa):
NevernightBlue Lily, Lily BlueEn katts resedagbok (inbunden)

The Dollmaker of KrakowHasselskogen (inbunden)Dvalan (pocket)
Miraklet (inbunden)Bear and The Nightingale (e-bok)Omslagsbild: Genom dina ögon
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn (ljudbok)Bilden av Phoebe (inbunden)Neverworld Wake
4. A book trope that you love
Andra världskrig- skildringar och då inte kriget utan de berättelser om de "oskyldigas" liv och kamp.
5. An anticipated release that makes you happy when you think about it
Jag har dålig koll på utgivningen av nya böcker men dessa två står högt upp på min lista
Skuggjägaren av Camilla Grebe och Genom dina ögon av Peter Hoeg.
6. An author whose full canon of books you love
Marissa Pessl böcker. Fördjupade studier i katastrof fysik, Nattfilm och Neverworld.
7. Your coziest go-to reading snack/drink
Te, alltid te, sen kan jag både äta och dricka annat när jag läser.
8. A book you’ve shared with family or friends
Boktjuven läste både min mamma och pappa när jag hade läst den och de var då i 70 årsåldern.
Min läskompis Evelina läser jag en hel del böcker med, och jag vill gäna att vi läser en av mina favorittrilogier ihop, Hungerspelen av Suzanne Collins.
9. A fellow booktuber or book blogger whose content always brings you joy
Än en gång min bokbloggkompis Evelinas blogg, Ewelinas bokblogg.
Tar även med en Booktuber: Basically Britt ( och det var hos henne jag hittade denna tag).
10. Name something about the content you create that you love
Just denna serie Min bokresa och hela bloggen givetvis.

Lämna gärna en kommentar, om en del av frågorna eller alla, om ni skriver i egen blogg/instagram/twitter lämna en länk.

Här kan ni finna tidigare bokresor.

1 kommentar:

  1. Här kommer mitt svar: https://ewelinasbokblogg.blogspot.com/2019/08/min-bokresa-51-happy-list-book-tag.html

    SvaraRadera