söndag 15 december 2019

Min bokresa #68 : The Bookshelf Tag

Denna tag har jag sett lite varstanns på Booktube, senaste var det Vicotria med Vagnatts bokhylla som gjorde den. Jag har ju egentligen inte några bokhyllor på det sättet, men jag gillar att se och kolla in andras bokhyllor när jag är på besök hos dem, så jag hoppas många vill visa sina bokhyllor plus svara på dessa frågor så jag får mitt nyfikna jag tillfredsställt.
Jag kommer att ha med några bilder och visa hur jag förvarar mina böcker istället för i bokhyllor, dock kan en del av dem vara lite gamla så det är inte så det ser ut just för tillfället.
1/ How many bookshelves do you have?
Svaret blir väl inga då, men jag har en IKEA rullvagn det kanske räknas, plus vi har några hyllor med böcker i barnens rum etc.

2/ How many books are on your bookshelves? Or how many books do you think you have?
Denna kan jag svara på till hälften, även om mina böcker inte står i några bokhyllor, så har jag nyligen gått igenom mina olästa böcker och hamnade på ca 325 stycken, men den siffran får tas med en nypa salt för jag har inte kommit åt alla och räkna så den är uppskattad siffran. Och jag kan tänka mig att jag har lika många lästa böcker i lådor.
3/ How do you organize your books?
4/ What is the oldest book on your bookshelf?
Min äldsta ägda bok,får bli en uppskattning, men jag fick några klassiker från min morfar när han dog, tex Greven av Monte Cristo, där upplagorna säkert är från början av 1900-talet någon gång. Har även Utvandrar-sviten av Moberg, som jag också fått av morfar.
5/ What is the newest book on your bookshelf?
Modernista skickade mig Bekännelsen av Jessie Burton som överrasknings recension exemplar för några veckor sen.
6/ What is the longest book on your bookshelf?
Här är en fråga till som jag svarar på men har inte kollat igenom alla böcker då, men En ond liten handling av Elizabeth George, ca 770 sidor.

7/ What is the shortest book on your bookshelf?
Ännu en fråga som jag får gissa mig till, har en Novelix box med tex Agatha Christies Den blå pelargonen och kan den vara max 50 sidor. 8/ What is the predominant genre on your bookshelf?
Det är väl troligtvis de genrer jag brukar läsa ur, som fantasy och deckare/thrillers.
9/ Have you done a bookshelf tour?
Ja, jag har några förvirrande filmer som jag har lagt upp på booktube och här på bloggen, där jag visar min förvirrande boksamling som ligger i högar här och där, i lådor och garderober.
10/ Go on a random number generator and talk about the book that corresponds with that number. https://www.random.org/
Jag valde att räkna dem jag hade i rullvagnen och göra det med dem, nu har jag ju inte mycket att säga om boken för det är ju en oläst bok, men boken var If Cats Disappeared from the world av Genki Kawamura, boken köpte jag för att jag såg den på en rea och tycker titeln kändes som det var en liten bok jag ville läsa, och sen när jag läste vad den handlade om så låter den intressant.

11/ Do you have fan merch or any other decorations on your bookshelf? 
Skulle nog ha om jag hade bokhyllor. Har till exempel denna finna mugg som jag nog skulle ställa i den som hållare till mina bokmärken kanske......


12/ Show us your bookshelf! 





















13/ Tag someone.
Den som vill får gärna göra den, sen vet jag oftast att Ewelinas bokblogg och Fröken Christina brukar svara på mina bokresor, så dem räknar jag med att få se göra denna tag.


Vad tycker och tänker ni om detta ämnet, skriv gärna en kommentar eller länka i kommentarerna om ni skriver ett inlägg på er blogg eller någon annanstans.

Tidigare bokresor hittar ni länkar till här.

1 kommentar:

  1. Kul frågor! https://ewelinasbokblogg.blogspot.com/2019/12/min-bokresa-68-bookshelf-tag.html

    SvaraRadera