tisdag 17 december 2019

Tisdagstrio - Julstämning

Bloggen Boken & Ugglans tisdagstrio gäller julstämning denna tisdag en vecka innan jul, och här är mitt bidrag:
Snösystern (e-bok)Mistlar och mord : fyra julmysterierJag kommer hem till jul


  1. Snössytern av Maria Lunde är en 24 kapitel lång berättelse för barn (6-9 år) men den är lika mysig och fin att läsa för vuxna. Ger julstämning plus har en mer gripande berättelse om sorg.
  2. Mistlar och mord fyra julmysterier av P D James, fyra berättleser av en duktig mysterieberättare som utspelar sig under jultid.
  3. Jag kommer hem till jul av Joanna Bolouri, håller jag på att läsa, precis börjat på den så jag har inte så mycket mera att säga om den, att det romcom under jultid, och verkar kunna ge lite julstämning,

12 kommentarer:

  1. fin jultrio, någon av P D James mord ska jag läsa före jul...

    SvaraRadera
  2. Fina omslag, som lockar till julläsning.

    SvaraRadera
  3. Mistlar och mord finns nu i min läslista. Maja Lundes bok verkar fin.

    SvaraRadera
  4. Riktigt juliga böcker. Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dessa, men jag börjar känna mig sugen på något julfluffigt nu :)

    SvaraRadera
  6. Fina böcker ville så ha Snösystrar

    SvaraRadera
  7. Snösystrar verkar så fin! Mistlar och mord håller jag på med just nu fast på engelska :)

    SvaraRadera
  8. Maja Lundes bok är jag nyfiken på. Det två andra har jag läst.

    SvaraRadera
  9. Jag läste Jag kommer hem till jul förra året. Snösystern vill jag läsa!

    SvaraRadera
  10. Snösystern har jag precis läst, och gillar, jag också!

    SvaraRadera
  11. P D James har jag faktiskt i bokhyllan. Maja Lunde blir jag lite sugen på

    SvaraRadera
  12. Mistlar och mord fyra julmysterier kanske kan va nåt för mig, tack för tips! :)

    SvaraRadera