måndag 30 december 2019

Nattefrost av Knut Faldbakken

Nattefrost


Et eldre ektepar blir funnet døde i sitt hjem, Villa Skogly. Det dreier seg tilsynelatende om en familietragedie i en av Hamars mest velansette familier. Det er overbetjent Jonfinn Valmanns samboer Anita Hegg som står for etterforskningen. Med en stigende følelse av ubehag går det opp for henne at Valmann tidligere pleiet nær kontakt med familien. Han er merkelig uvilling til å forklare seg om dette vennskapet. Hva er det han vil skjule for sine kolleger og for samboeren

Bokomslag och beskrivning hämtad från CDon.

Denna bok valde jag att läsa för Kaosutmaningens punkt att läsa en bok på ett annat språk än på svenska eller engelska  och jag kände att en deckare på norska skulle passa bra.

Och det gjorde det förutom att en del ord förstod jag inte riktigt men utav sammanhanget gick det bra ändå att förstå handlingen. En sak som var lite skojig var att i vissa dialoger kunde jag i huvudet höra hur de lät på norska.

Sen var boken bara en trea i betyg av fem möjliga även om det fanns en del höjdpunkter gällande mordgåtams lösning som gjorde att jag gillade läsningen.

Denna bok ingår i Kaosutmaningen som # 31 - läs en bok på ett annat språk än svenska eller engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar