fredag 28 februari 2020

Helgfrågan vecka 9 / 2020

Då var det dags för Helgfrågan, denna vecka har Mia tagit hjälp av Evelina med frågan.
Vad är den perfekta längden på en bok?
Ja, tror faktiskt inte det gör mig så jättemycket om vilken längd det är på boken, läser många böcker som är över 500 sidor. Men det går lika bra med en kortare bok på runt 150-250 sidor. 


Bonusfråga: När du är sjuk, vilken genre passar dig bäst då?
Svår fråga, beror ju helt enkelt på hur sjuk jag är, om jag mår riktigt dåligt så är det svårt att koncentrera sig på en för komplicerad handling.
Däremot ska jag säga att format av bok är oftast ljudböcker då jag mår riktigt illa, för då varken orkar jag hålla i en bok eller använda ögonen, och det passar så mycket mera att lyssna och även om inte koncentrerat så slölyssnande.

6 kommentarer:

  1. jag håller med dig. en bra bok får ha vilket sidantal som helst. är jag sjuk läser jag. om jag är för sjuk att läsa ens en deckare blir jag allvarligt oroad

    SvaraRadera
  2. Jag brukar inte ens klara av att läsa om jag är sjuk. Men håller med om att det inte bör vara alltför svår läsning.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har också varit så sjuk att jag inte kunde läsa.

    SvaraRadera
  4. Har märkt att jag alltmer väljer bort alltför tjocka böcker numera. Men du har rätt, är det en bra bok spelar det ju ingen roll hur många sidor den är på, fler eller färre.

    SvaraRadera
  5. Ofta är man trött när man är sjuk så då vill man ha något lättsmält.

    SvaraRadera
  6. Ja, ljudböcker kanske man skulle prova när man är sjuk... Fast jag skulle nog somna då.

    SvaraRadera