tisdag 24 september 2024

Tisdagstrion - Sápmi

Då var det sista gången Helena på Ugglan & boken höll i  Tisdagstrion, men Robert på Mina skrivna ord kommer att ta upp stafettpinnen och det ska bli kul att se för teman han kommer att hitta på.


Som vanligt länkar jag till mina recensioner för dem som är intresserade av vad böckerna handlar om och/eller vill veta vad jag tyckte om dem.

  1. När vi var samer av Mats Jonsson 

  2. Herrarna satte oss hit av Elin Anna Labbas   

  3. Straff av Ann-Helén Laestadius, med en liten bonus med Stöld av samma författare.   

9 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dessa tre böcker, men ett par av dem har jag i min läslista.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst När vi var samer, men planerat det länge. Tror till och med att jag har haft den hemlånad från bibblan, utan att komma till skott. Men Herrarna satte oss hit och Stöld har jag i alla fall läst.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst Stöld och fast jag gillade den har jag inte läst Straff än.

    SvaraRadera
  4. lyssnat på Mats Jonsson, läst Elin Anna Labbas bok.

    SvaraRadera
  5. Jag har läst alla dina böcker utom När vi var samer men den ska jag läsa snart.

    SvaraRadera
  6. Jag har läst Stöld och vill gärna läsa Straff.

    SvaraRadera
  7. Herrarna satte oss hit har jag oläst i hyllan. Stöld och Straff har jag läst. Stöld gillade jag mycket

    SvaraRadera
  8. Herrarna satte oss hit och Stöld är favoritböcker för mig Maria/bokologen

    SvaraRadera
  9. Böcker som jag känner till, men inte har läst.

    SvaraRadera