tisdag 22 oktober 2024

Tisdagstrion - Höstfärger

Då var det dags för tisdagtrion denna gång från Rom, sitter på ett hotellrum och ska snart ta en promenad i de äldre delarna och gå förbi i alla fall Fontana di Trevi innan jag ska sätta mig att äta gelato någonstans innan jag återvänder till hotellet för en liten lugn dag innan jag ska ta mig en tur senare i kväll för att äta innan hemfärd i morgon.

Temat är höstfärger och här kommer tre böcker i de färger : rött, oranget och gult, som jag förknippar med hösten. Som vanligt länkar jag till mina recensioner för den som är intresserad vad böckerna handlar om och/eller vad jag tycker om dem.

  1. Rött uppror av Pierce Brown

  2. Ensam på Mars av Andy Weir

  3. Yellowface (svensk översättning) av Rebecca F Kuang

4 kommentarer:

  1. vackra höstfärger, inte läst dessa.

    SvaraRadera
  2. Ensam på Mars har jag sett som film på tv och Yellowface har jag i läslistan.

    SvaraRadera
  3. Ensam på Mars var så nära att komma med i min trio också 🙂

    SvaraRadera
  4. Ensam på Mars har jag i alla fall sett som film. det är annars inte riktigt min favoritgenre, men en måste ju hålla sig lite à jour

    SvaraRadera