tisdag 14 maj 2019

A series of unfortunate events (Syskonen Badulaire) säsong 1-3

Neil Patrick Harris, Tara Strong, Tony Hale, Lucy Punch, Patrick Warburton, Allison Williams, Malina Weissman, Kitana Turnbull, Louis Hynes, and Presley Smith in A Series of Unfortunate Events (2017)

Bokserien om Syskonen Badulaires olycksaliga liv av Lemony Snicket var en bokserie jag läste högt för mina söner, och nu har Netflix gjort om denna bokserie i en 3 säsonger lång TV-serie som jag har sett.

Syskonen Baudelaire, Violet, Klaus och Sonny, är både trevliga och begåvade, men deras liv är fullt av olyckor och elände. Berättelen börjar då barnen leker på stranden och får fruktansvärda nyheter. Dessa olycksaliga barn verkar, likt magneter, dra till sig obehagliga händelser. Syskonen ställs inför en girig och motbjudande skurk, kliande kläder, en elak sammansvärjning med planer för att stjäla deras pengar är bara början...

Jag gillade redan bokserien även om jag tyckte det blev lite upprepande och förutseende vad som skulle hända i varje bok. Ska säga att jag tycker TV-serien är så mycket bättre, de väver in lite mer i handlingen så att det blir ändå mera spännande även för en vuxen publik plus att det vävs in lite humor. Barnen och speciellt lilla Presley Smith som spelar Sunny Badulaire ( tror i en ålder av 1-2 år). Under trailern till säsong 1 finns även Sunny Badulaire genom säsong 1 - 3. (Så om ni vill undvika spoilers så se inte på dem).








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar