onsdag 1 maj 2019

The Psychology of Time Travel av Kate Mascarenhas

The Psychology of Time Travel1967. Four female scientists invent a time travel machine. But then one of them suffers a breakdown and puts the whole project in peril...
2017. Ruby knows her Granny Bee was the scientist who went mad, but they never talk about it. Until they receive a message from the future, warning of an elderly woman's violent death...
2018. Odette found the dead women at work - shot in the head, door bolted from the inside. Now she can't get her out of her mind. Who was she? And why is everyone determined to cover up her murder?
Bokomslag och beskrivning hämtad från CDON.
En bok jag hörde talas om från booktubern HarrietRosie, och tog upp och lyssnade på ljudboken på grund av OWL´s nu i April, då jag behövde en bok med djur på omslaget. 
Det var en läsvärd bok, en intressant historia som repas upp, men med multipla tidslinjer och flera karaktärer som även florerar i olika åldrar under berättelsens gång. Det känns som en bok som man skulle behöva ägna mycket tid åt att minnas vem/vad och när man läser om dem, men det fungerar bra, även om jag lyssnar på boken. För när jag lyssnar på en bok är det större risk jag har svårare att hålla isär karaktärer och tidslinjer ju mer boken hoppar runt emellan dem, men med denna är det inga problem.
Plus att jag verkligen njuter av en väl berättad historia.

Boken ingår även i Kaosutmaningen som #12 - en bok med ett djur på omslaget, inte bara en utan två harar, som faktiskt ingår i handlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar