onsdag 22 april 2020

Earthseed # 1 + # 2 av Octavia E Butler

Parable of the Sower (Earthseed, #1)Parable of the Talents (Earthseed, #2)
We are coming apart. We're a rope, breaking, a single strand at a time.
America is a place of chaos, where violence rules and only the rich and powerful are safe. Lauren Olamina, a young woman with the extraordinary power to feel the pain of others as her own, records everything she sees of this broken world in her journal.
Then, one terrible night, everything alters beyond recognition, and Lauren must make her voice heard for the sake of those she loves.
Soon, her vision becomes reality and her dreams of a better way to live gain the power to change humanity forever.
All that you touch,
You Change.
All that you Change,
Changes you.
In order for me to understand who I am, I must begin to understand who she was.
Asha was born into a broken world. There are many things she needs to know: how her country could embrace a violent, far-right President promising to make America great again, why they turned a blind eye to the suffering - and the truth about her mother.
In her journals, Lauren Olamina tells of a great love divided between her young daughter, her community and the revelation that led her to found a new faith that teaches 'God Is Change'. But under a tyrannical religious regime who consider the mere existence of a black female leader a threat, Lauren knows she must soon either sacrifice her daughter and her followers - or forsake the beliefs that could transform human destiny.
Octavia E. Butler's award-winning novel is an almost-prophetic take on a shockingly familiar and deeply relevant world.
Bokomslag från Goodreads (då det var de omslag som de upplagor jag läste från) men beskrivningarna är hämtade från Adlibris.
Bara måste säga att dessa alla vackra omslag, jag kan inte välja vilka jag tycker bäst om.
Ännu ett par böcker jag har lyssnat på genom scribd (den där fria 30 dagars perioden jag har haft), valde dem för jag hade hört talas om dem genom en podd jag har lyssnat på, plus att flera andra som har talat om postapokalyptiska böcker som är bra och plus jag har läst Kindred av samma författare och ville läsa mer av hennes böcker. Och det var inget dåligt val, känner att jag måste helt enkelt läsa fler böcker av Butler, hon håller på att bli en av mina favoritförfattare.
Sen är det en hemsk värld hon berättar om, men att det finns ljuspunkter och jag gillar verkligen Lauren Olamina som är berättaren i den första boken, och sen i den andra delen berättas berättelsen även ur hennes dotter, Larkens röst. Det gör även det mycket roligare att lyssna på då det är olika uppläsare för de olika berättarna och då speciellt i del två där det är de två jag har nämnt plus även ett par mäns syn på berättelsen som vi får höra.
Denna duologi är verkligen en jag rekommenderar om man vill läsa en hemsk dystopisk berättelse men med ljuspunkter.
Båda dessa böcker ingår i Kaosutmaningen som # 31 - en bok som du endast lyssnar på.

1 kommentar:

  1. Jag läste Kindred rätt nyligen och gillade den verkligen. Sen blev det inte att jag läste någon mer av henne, men nu blev jag nyfiken på de här.

    SvaraRadera