söndag 12 april 2020

Min bokresa # 85 - En påskig boktagg

Då vi firar påsk denna helg tyckte jag denna boktagg kändes aktuell, hittade den hos Vargnatts bokhylla som hade hittat den hos någon annan men vem som har gjort den vet ingen.

1. Kaninen - En bok du önskar skulle föröka sig (få uppföljare)
Vår älskade av Kamila Shamsie, för den slutade med flera stora frågetecken kvar som jag har funderat över vad som hände sen. 2. Ägg - En bok som överraskade mig
Hela serien som startar med De sju systrarna av Lucinda Riley, och överraskade mig gör den för jag brukar inte läsa så mycket historiska romaner men dessa älskar jag och ser framemot nästa del att få läsa. 3. Jakt - En bok som var svår att få tag på
Finns ingen bok som jag har haft svårt att få tag på som jag kan komma på nu, så det får bli så här istället....
De flesta böcker jag vill läsa finns på biblioteket eller så ber jag dem att köpa in. Och om det inte brukar fungera så brukar jag köpa dem själv. Men en bok som jag har tänkt läsa länge men inte har köpt själv (för att den kostar 300+ kr) eller gett som inköpsförslag till biblioteket är My Favourite thing is monster av Emil Ferris. 4. Lamm - En barnbok som du fortfarande gillar
Puttes äventyr blåbärsskogen av Elsa Beskow. 5. Vår - En bok vars omslag får dig att tänka på vår
Bröllop och liljekonvaljer. Sen kanske inte en bok i sig som får en att tänka på vår.
Kung Liljekonvalje av dungen - <a href="http://sv.wikipedia.org ... 6. Jesus - En religiös eller andlig bok som du älskar
Jag sökte Allah och fann Jesus. En hängiven muslim möter kristen tro av Nabel Qureshi 7. Stiga upp från de döda - En bok från en bortgången författare
Det känns bra att få nämna min Klassiker favorit här Hustrur och döttrar av Elizabeth Gaskell 8. Korgar - En bok från din kundkorg eller önskelista
Oj, där finns hur många som helst, men jag valde denna då jag känner att det är en bok jag vill läsa snart.
If you want to make God laugh av Bianca Maraias 9. Godis - En bok som är söt
Familjereceptet av Veronica Henry, både för att en av karaktärerna i boken lagar sylt och marmelad, men även den fina vänskap som den innehåller.

Vem som helst är välkommen att svara på denna tagg.


Skulle vara intressant att höra era tankar om detta ämne lämna gärna en länk eller kommentar i kommentarerna.

2 kommentarer:

  1. Hoppas kunna läsa De sju systrarna snart, har den hemlånad just nu. Här är mina svar: https://ewelinasbokblogg.blogspot.com/2020/04/min-bokresa-85-pasktagg.html

    SvaraRadera
  2. My Favorite Thing Is Monsters låter väldigt intressant!

    SvaraRadera