tisdag 10 maj 2022

Tisdagstrion -Trafiksignal (en röd, en gul, en grön bok)

 Temat för tisdagstrion är Trafikljus, alltså en röd, en grön och en gul bok, och det temat förklarar sig själv så här kommer min trio.

  1. The shining (eller Varsel som den heter i äldre översättningar till svenska) av Stephen King, en skräckbok kanske behöver ha rött omslag som varning, eller vad tycker ni. 

  2. Flickan med gåvorna av M R Carey, fortsätter visst med temat skräck eller dystopi med Zombier stämmer bättre som förklaring.

  3. Heartstopper av Alice Oseman, den gröna blev skräckfri och istället romance mellan två unga killar i denna serieroman, som nu finns som TV-serie på Netflix.

8 kommentarer:

  1. The Shining har jag läst och Heartstopper har jag på min Kindle (läser i appen på iPad)). Flickan meed gåvorna vill jag läsa.

    SvaraRadera
  2. The shining är nog Kings läskigaste! / Maria Bokologen

    SvaraRadera
  3. Bekanta böcker men inte läst mer än The Shining.

    SvaraRadera
  4. The Shining har jag sett som film på tv. Fast inte hela. Jag har för mig att det blev lite för otäckt så jag slutade titta.

    SvaraRadera
  5. The Shining har jag sett. Carey känner jag till men inte Heartstopper

    SvaraRadera
  6. Flickan med gåvorna är så bra. Shining har maken i hyllan men jag har inte läst den.

    SvaraRadera
  7. Jag har inte vågat se The Shining som film. Verkar väldigt otäck.

    SvaraRadera
  8. Varsel hette den när jag läste den 🙂 Flickan med gåvorna har jag oläst i hyllan. Någon gång så.

    SvaraRadera