fredag 16 juni 2023

A certain hunger av Cheslsea G Sommers

 

Dorothy Daniels has always had a voracious - and adventurous - appetite. From her idyllic farm-to-table childhood (homegrown tomatoes, thick slices of freshly baked bread) to the heights of her career as a food critic (white truffles washed down with Barolo straight from the bottle) Dorothy has never been shy about indulging her exquisite tastes - even when it lead to her plunging an ice pick into her lover's neck.

There is something inside Dorothy that makes her different from everybody else. Something she's finally ready to confess. But beware: her story just might make you wonder how your lover would taste sautéed with shallots and mushrooms and deglazed with a little red wine.

Bokomslag och beskrivnig av bokens handling hämtad från Adlibris.

Denna valde jag att läsa eftersom den ingick i två booktubers favoritböcker från 2022, Basically Britt och Cat chats, som är två som jag verkligen gillar att se på och få rekommendationer från även om de läser lite olika genrer men sådana som jag är intresserade av och inte bara en utan flera olika genrer.

Jag var väl inte helt nöjd med denna, historien var intressant och jag gillade premissen av att få läsa om varför hon mördade osv, men jag och språket kom inte helt överrens, jag fick slå upp så många ord som jag inte visste översättningen till och då är har jag rätt bra ordförråd, och för varje gång jag måste göra så dras jag ju ur handlingen jag läser så.....men då det inte var en helt dålig bok så rekommenderar jag ju den ändå, men tänk på att du behöver ha läst en del på engelska (USA) för att hänga med och inte hela tiden måste kolla upp vad ord betyder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar