fredag 2 juni 2023

TV-serierecension: Gotham

 


Den nyblivna poliskommissarien James Gordons i Gotham City är redo att bevisa vad han går för. Han bestämmer sig för att få rättsida på korruptionen i staden och det blir en ensam kamp där han ställs mot sina kollegor och den undre världen.

Jag gillade att se denna TV-serie för alla karaktärer som finns som är i DC comics Batmanverse, hade inte jättekoll på alla från början men jag lärde mig gilla speciellt, Jim Gordon, unge Bruce, Selina Kyle (blivande Catwoman), Ed Nygma/The Riddler och Oswald Cobblepot, medans jag inte alls var speciellt intresserad av Jokerns-historia. 

Är från början inte riktigt än Batman-fan, även om det är intressant att han helt enkelt är en vanlig människa utan någon superkraft, men efter att sett klart på serien så är jag jätteintresserad av att få reda på mera om berättelsen om Batman och världen runt omkring, till så den milda grad att jag började se på TV-serien Titans (kommer recension om den på söndag).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar