söndag 4 juni 2023

TV-serie-recension: Titans

 

Dick and Rachel, a girl possessed by a strange darkness, get embroiled in a conspiracy that could bring Hell on Earth. Joining them along the way are the hot-headed Starfire and lovable Beast Boy. Together they become a team of heroes.

Utav denna beskrivning från imdb.com framkommer det inte alls att det är något som har sina rötter i DC Comics och Batman, som jag skrev i fredags inte egentligen är nåogt som jag har brytt mig om sen tidigare, men nu efter att ha sett TV-serien Gotham och just Titans har blivit nästintill besatt av att lära mig allt om och ser upp information på Wikipedia om många av karaktärerna speciellt de som dyker upp i denna serie, för jag gillar att den baseras mycket på hur Batman har behandlat och lärt upp sina medhjälpare som har varit den maskerade Robin till "Batman och Robin". Speciellt den första Dick Grayson som serien handlar om och hans eftergångare Jason Todd.

Plus att jag lär mig mycket om hur utbrett DC Comics världen är med karaktärer och historier som går i varandra etc, och det är det som gör att jag nu är besatt att se och eventuellt läsa mera om den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar