söndag 30 juli 2023

Exile (The extinction trials #2) av S M Wilson

 

After surviving on Piloria once, Storm and Lincoln are the obvious candidates to return to the dinosaur continent to test the new virus that should clear the way for human settlement. But they have their own priorities - finding a cure for the plague that's sweeping Earthasia, and keeping themselves alive.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Detta är andra delen i The extinction trials-triologin som jag läste första delen för över ett år sen men jag hade tanke på att läsa denna rätt snart så den passade bra då jag för Summerween behövde en bok med antingen oranget eller svart omslag då denna hade bägge färgerna så passade den ju verkligen perfekt att läsa under readathonet.

Sen ska jag ju säga att det var lätt att åter komma in i handlingen och världen och jag gillade att läsa fortsättningen om Storm och Lincoln och se vad som skulle hända. Sen slutade denna bok lite överrraskande (fast jag hade i bakhuvudet att det skulle ske det som skedde) och nu vill jag ju veta hur det ska sluta för dem och de andra karaktärerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar