lördag 15 juli 2023

Romantik-Erotik jag läst första halvan av 2023

 

Från och med förra året så har jag fastnat för och läst en hel del mera romance (erotik) böcker än vad jag har gjort tidigare. Jag har väl känt så att jag vuxit från genren (läst en hel del som ung, då det kallades tantsnusk plus en hel del Harlequin) men nu när jag som återkommit till genren så finns det en del som jag gillar och en del som inte alls faller mig i smaken, och det beror väl på att jag behöver lite mera historia om det inte är rent ut erotik-genren jag är ute efter, och att det inte ska vara det där att alla böckerna och karaktärerna känns som stöpta i samma form, så de böcker som blir favoriter och får betyg 4 eller mer är ju sådana som riktigt sticker ut.

Tänkte att göra ett sådant här halvårs-inlägg då inte alla böckerna av de jag läst fått egna inläggsrecensioner på grund av att de som inte fått det varit mera åt erotikhållet eller jag känt som jag inte har gillat dem tillräckligt mycket för det, så nu tänkte jag att jag gör en sammantställning så att ni kan se även de där böckerna som jag tiidgare inte har nämnt på bloggen. Upptäckte dock att jag hade faktiskt recenserat många fler än vad jag trodde av dem jag läst, sen finns det lite mera rena erotikberättelser som jag inte ens har betygsatt så jag har inte de ens nedskrivna någonstans vilka jag har läst.

FEBRUARI

The love hypothesis av Ali Hazelwood - betyg 4

The dead romantics av Ashley Poston - betyg 4 - denna kan jag nämna sticker ut pga att den inte är som andra i genren.

Bokälskare av Emily Henry - betyg 5

Take a hint, Dani Brown av Talia Hibbert - betyg 3

The fake boyfriend fiasco /Sweet on the greek av Talia Hibbert - betyg 3 (ej eget inlägg)

Hard to be good av Laura Kaye - betyg 3 (ej eget inlägg)

Love from A to Z av S K Ali - betyg 4 - inte en romance utan egentligen mera YA relationsroman

Fake it til you bake it av Jaime Wesley - betyg 3

A duke in de fault av Alyssa Cole - betyg 4

APRIL

The heart principle av Helen Hoang - betyg 4

MAJ

Nick och Charlie av Alice Oseman - betyg 5

Lika grannar leka bäst av Olivia Reimhagen - betyg 3

JUNI

Rosa rummet av Amanda Hellberg - betyg 2

Criminal intentions season one episode one + episode two av Cole McCade -betyg 4 + 3 - inte så mycket romance utan mera thriller (inte fått egna inlägg)

Min lyckliga plats av Emily Henry - betyg 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar