lördag 18 november 2023

Film-recension : Hokus Pokus

 

Tre häxor från 1600-talet återupplivas när några barn råkar bryta förbannelsen som tyglat deras onda andar i 300 år. Nu är de elaka häxorna i farten igen och är ute efter små barn som de kan suga livet ur för att själva hålla sig unga. Film från 1993.

Jag har inte sett denna, som jag nästan skulle kalla en klassiker, då jag har hört många tala om den som något de ser om på vid Halloween-tid. Sen är det lite konstigt att jag ville se den då Halloween inte är en högtid som jag tycker så mycket om. Men jag gillar sådana här filmer med häxor, och andra skräckmoment, men den här är lite humor inblandad i sig, och det var en lagom underhållande film då jag och Evelina bestämde oss för att se något skräckliknande i närheten av Halloween.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar