tisdag 7 november 2023

Tisdagstrio - Mansnamn i boktiteln

 Tisdagstrio dags igen, denna gång med temat mansnamn i titeln, då var det bara att komma på och bestämma sig för vilka böcker som ska vara med denna gång.

Som vanligt har jag länkat till mina recenskioner om ni är intresserade av att läsa vad böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem.


The lies of Locke Lamora av Scott Lynch - en av bokens manliga karaktärers namn är Locke Lamora.

Sanningen om fallet Harry Qubert av Joel Dicker

Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin

7 kommentarer:

  1. Zevins och Lynchs böcker har jag läst och gillat.

    SvaraRadera
  2. Locke Lamora vill jag läsa! Verkar utspelas i Venedig 👍 (omslaget) / Bokologen

    SvaraRadera
  3. Livet enligt Fikry låter intressant. Jag tror jag får skriva upp den.

    SvaraRadera
  4. Livet enligt Fikry har jag läst och Sanningen om fallet Harry Quebert står i hyllan.

    SvaraRadera
  5. Jag kände inte igen dessa alls. Kul med nya tips!

    SvaraRadera
  6. Titlar som Sanningen om fallet Harry Quebert väcker alltid mitt intresse. Men jag har inte läst boken.

    SvaraRadera