tisdag 15 oktober 2024

Tisdagstrion - Frukter och bär (på omslaget, i titeln eller i handlingen)

 Då blev det än tisdagstrio även denna vecka. Denna gång valde Robert att ha temat Frukter och bär i titel, på omslag eller i handling. Och det här blev min trio, som vanligt länkar jag till mina recensioner för den som är intresserad att få veta vad boken hadlar om och/eller vad jag tyckte om böckerna.

  1. Ingenting och allting av Nicola Yoon - det är lite svårt att se men jag tycker mig skymta både en citon, ett körsbär och en annans på omslaget.

  2. Orange av Ichigo Tekano



9 kommentarer:

  1. Citrus x 3 alltså. Har faktiskt inte läst någon av dem, inte ens Wintersons. Men den har jag väl tänkt att jag ska klämma vad det lider.

    SvaraRadera
  2. Ichigo Takano blir jag så klart väldigt nyfiken på. Winterson är läst. kaffekopp och skalbagge. ser jag på den första bilden

    SvaraRadera
  3. Körsbär hittar jag inte, men citron och ananas. Det finns annan frukt än apelsiner är en bra bok.

    SvaraRadera
  4. Apelsiner är riktigt gott men böckerna har jag ej läst.

    SvaraRadera
  5. Wintersons bok tyckte jag mycket om!

    SvaraRadera
  6. fint att Jeanette Winterson fick vara medm en favorit.

    SvaraRadera
  7. Verkligen intressanta tips.

    SvaraRadera
  8. Wintersons är så bra!
    Mariabokologen

    SvaraRadera
  9. Vi får tro på dig när du säger att du hittat de där frukterna på omslaget till den första boken :D

    SvaraRadera