torsdag 14 mars 2024

Hett i hyllan vecka 11 / 2024

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Jag håller på att rensa ut böcker jag känner jag inte vill läsa och handlar inte så många nya, så faktiskt böcker som skulle passa i hett i hyllan finns inga fysiska exemplar kvar hemma hos mig just nu.
Men däremot har jag även en hylla i Storytel appen och den innehåller alltför många böcker som jag ännu inte har lyssnat på eller läst ännu. Denna bok har funnits där i runt åtta år nu:


"Pastor Viveka och tanterna" är den första fristående delen i serien om den färgstarka pastor Viveka i villaidyllen Gamla Enskede. En berättelse som bjuder på både trivsam spänning och existentiellt djup.

Viveka är en ganska vanlig frikyrkopastor runt femtio som börjar tröttna på att alltid finnas till för alla andra. Hemma har hon fyra barn och en tankspridd man och på jobbet de bitska, bakande tanterna. När en av kvinnorna i kaffekommittén hittas död börjar pastorn nysta i fallet. Kan en mördare gömma sig i idyllen? Är bokhandlaren Abbe att lita på? Vad har den lokale mäklaren i görningen? Och vilka ligger bakom den mystiska Stormhattarnas förening?


1 kommentar:

  1. Denna vet jag att jag har sett på olika ställen, men jag vet inte riktigt om den lockar mig.

    SvaraRadera