söndag 3 mars 2024

The butcher of Anderson station (The Expanse 1,5) av James S A Corey

 

One day, Colonel Fred Johnson will be hailed as a hero to the system. One day, he will meet a desperate man in possession of a stolen spaceship and a deadly secret and extend a hand of friendship. But long before he became the leader of the Outer Planets Alliance, Fred Johnson had a very different name. The Butcher of Anderson Station.This is his story.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Läste en novell till ur min favorit science fiction serie The Expanse, men jag är inte så förtjust i noveller, så jag ger den bara två stjärnor i betyg av fem möjliga.

Även om den handlar om en viktig och central karaktär och hur han utvecklas som karktär innan vi får träffa honom i bok-serien och TV-serien.

Kan även bero på att jag har sett det i TV-serien att berättelsen inte är ny för mig för annars kanske den skulle gripit tag mer i mig än vad den gör nu, då det är en gripande berättelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar