måndag 22 juli 2024

Vad jag läste, såg och hörde på under vecka 29 / 2024

Jag har läst en del i denna vecka, men ändå känner jag som om jag inte får läst något alls, har lässtress nu och ingen läslust. Kan lite bero på värmen men även att jag inte riktigt har en bok jag är helt fast i då fysiska böcker går trögt att läsa. Det är min läsning tillsammans med Evelina som håller upp läsmängden.

Jag har i veckan haft lust och tid med att se på booktube men även TV-serier som Morden i Midsummer (2 avsnitt, då jag missade den veckan första avsnittet sändes), My Lady Jane (3 avsnitt) och Once upon a time (3 avsnitt).

Under veckan som gått har jag även igen tagit tag i och skrivit på mina manus jag håller på att skriva. Men jag har inte riktigt hållt på med det som är mitt primära men det är för att jag först har lite svårt just nu att få ihop det sista av berättelsen plus att jag har paus från den första delen av en planerad triologi för att sen i augusti ta förnyade tag i redigeringen. 
Annars övrig tid ägnar jag mig åt att försöka lära mig italienska genom appen Duolingo och lyssna på musik och ljudböcker (det sista ingår väl i min läsning egentligen). 


Detta har jag läst dag för dag:

15/7
54 sidor ur Stål av Silvia Avallone
41 sidor ur Catering to love av Josua Ian (ljudbok)


16/7
73 sidor ur Stål 
22 sidor ur ur Catering to love

17/7
32 sidor ur Catering to love

18/7
65 sidor ur Stål (utläst)
18 sidor ur Catering to love (utläst)

19/7
57 sidor ur Förbannde fred av Johanne Hildebrandt
42 sidor ur Yellowface av R F Kuang (ljudbok)

20/7
53 sidor ur Förbannade fred
48 sidor ur Yellowface

21/7
56 sidor ur Förbannade fred
51 sidor ur Yellowface

Sammanlagt läst denna vecka

antal sidor 612
antal lyssnade timmar ca 5
antal böcker 2

Sammanlagt läst under juli 
antal sidor 1904
antal lyssnade timmar 15 ½
antal böcker 4

Sammanlagt läst under juni
antal sidor 3553
antal lyssnade timmar 15 timmar och 45 minuter
antal utlästa böcker 11

Sammanlagt läst under maj
antal sidor 4189
antal lyssnade timmar 17 timmar och 15 minuter
antal lästa böcker 14

Sammanlagt läst under april
antal sidor 6826
antal lyssnade timmar ca 22
antal böcker 28


Sammanlagt läst under mars
antal sidor 5715
antal lyssnade timmar ca 22 och en kvart
antal böcker 16

Sammanlagt läst under februari
antal sidor 6816
antal lyssnade timmar 23½
antal böcker 21

Sammanlagt läst i januari
antal sidor 6129
antal lyssnade timmar 42
antal böcker 17

Sammanlagt läst detta år
antal sidor 30908
antal lyssnade timmar ca 147 timmar(+6)
antal böcker 110/ 124  enligt Goodreads 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar