torsdag 30 mars 2017

Hett i hyllan v 13


Bokföring enligt Monika skriver så här i sitt inlägg om Hett i hyllan;

 Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Jag tänkte välja en bok jag inte ens vet hur länge jag har haft i hyllan, men jag skaffade boken för jag hade läst en annan bok av författaren för längesedan som utspelar sig i en rymdfarkost ute i rymden, där en dödlig infektion drabbar besättningen om som även hotar jordens hela befolkning (Boken heter Gravity på engelska), som jag verkligen tyckte vad bra.
Författaren är Tess Gerritsen, hennes hemsida finns här, boken heter Dubbelgångare och är en bok ur serien Rizzoli & Isles serien, som även har blivit en TV-serie med samma namn, Jag har sett de första avsnitten av första säsongen har väl egentligen inte fastnat för TV-serien men kommer försöka att fortsätta att försöka se på den, och läsa böckerna har jag tänkt länge men det har inte blivit av än. Det stora problemet innan jag kan läsa den jag har själv här, är att det finns tre (fyra) tidigare böcker, jag som gärna vill läsa i ordning har en hel del att läsa innan jag kommer till denna bok. Får se om jag gör det inom en snar framtid eller inte alls....



3 kommentarer:

  1. Ingen bok jag känner igen, inte tv-serien heller.

    SvaraRadera
  2. Jag har sjätte delen i den serien stående och vet inte riktigt hur jag ska göra. Förmodligen struntar jag i att det är sjätte delen och läser den, bara så där :)

    SvaraRadera