onsdag 22 mars 2017

Veckans bokbloggsfråga v 12

Barnbokbloggen funderar över detta i veckans bokbloggsfråga:


Då och då skickar ju bokförlagen ut pressutskick och recensionsexemplar. Ibland kommer det bara böcker, och ibland kommer boken tillsammans med något annat roligt som anknyter till bokens tema. Jag har dock funderat lite på hur det går till hos förlagen när de bestämmer vilka bloggar som ska få sådana här pressutskick. Har någon av er koll? Har ni på något sätt anmält er eller jobbat aktivt för att få vara med på listorna över vilka som ska få pressutskick? Eller tvärtom, tillhör du de som innerligt önskar, men aldrig får något? Och till sist, vad tycker ni om själva konceptet, är det bara kul att få sån här post eller känner ni att det förpliktigar?

Jag har varit i kontakt med en del förlag själv och bett om recensionsexemplar, men det skulle vara kul att förlagen själv hörde av sig, men det kan väl kanske vara lite svårt pga jag inte har en email som jag anger på min blogg, 
Sen gillar jag att få sån här post speciellt om det skulle bli ett spontanutskick och det har det blivit någon gång förutom de jag har bett om själv. Och visst känns det som om jag behöver lästa boken och recensera den rätt snabbt efter jag har fått den eller snabbt efter utgivningsdatumet. Skäms lite gör jag för jag bad om en hel del recensionsexemplar här i höstas men hamnade lite i en lässvacka så jag har en hel del olästa som ligger och "blänger på mig." 

6 kommentarer:

  1. Ja men ibland kommer livet emellan, jag var sjuk mycket i höstas.

    SvaraRadera
  2. Lässvacka är ju ingenting man kan rå för!

    SvaraRadera
  3. Ja man får lite dåligt samvete, men ibland blir det sådär, för alla bokbloggare tror jag. Oväntade saker händer. Försöker också läsa alla, men de jag själv bett om går först.

    SvaraRadera
  4. Jag är lite nyfiken på hur pass mycket förlagen kollar på bloggarna och lär sig vilka böcker var och en av oss brukar gilla, vad vi brukar läsa, vad vi önskar oss mer av osv. Hur väl bevakar de egentligen blogginläggen? Det undrar jag.

    SvaraRadera
  5. Det blir så ibland och det är ingenting att göra åt.

    SvaraRadera
  6. Haha vad roligt det lät, hoppas du får lust att läsa dem snart så de slutar att stirra på dig så :)

    SvaraRadera