tisdag 24 oktober 2017

Kulturkollo veckoutmaning - i vilket fiktivt verk flyttar du in i?


I veckans utmaning på Kulturkollo är frågan ; Vilket fiktivt verk skulle du vilja flytta in i? Varför?

Första tanken blev Harry Potter böckerna eller egentligen Hogwarts. Sen att det är väl det som alla tänker på, finns det något annat svar jag vill ge, men jag kommer inte på något. Alla andra som jag tänker på som är i från fantasyns värld innehåller ju en hel del hemskheter som jag inte vill vara med om. Men Hogwarts även om Voldemort och andra som försöker skrämmas finns i böckerna, så skrämmer det mig ändå inte så mycket, det medför att fördelarna vinner. Som stora hallen, där utsmyckningen och man får äta precis det som man vill, och allt annat magiskt att se och få uppleva. Sen skulle jag ju verkligen vilja umgås med alla trollkarlar, häxor och magiska djur de har boende där.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar