onsdag 5 december 2018

A Very Merry Readathon - ännu fler läsplaner för december

Efter jag hade skrivit inlägget i måndags, ramlade jag på en till julbaserad readathon som jag kände jag ville vara med i, denna är mellan 10-16 december. 


Reading Challenges? 1. Read a book that is set during the holidays 2. Read a book with Christmassy colors on the cover 3. Read a book with illustrations 4. Read a book that was given to you as a gift 5. Read a book just because you want to Can I double up on challenges? Heck yeah! You can triple and quadruple too.

Utifrån de olika punkterna skulle jag kunna klara av readahtonen genom att bara läsa två böcker:

Jakten på Julen skulle kunna motsvara både 1,2,3 och 5
Och Makten 2, 4 och 5.

Men kände att jag kunde ta och försöka läsa fem böcker i denna readathon om jag vill utifrån alla de olika punkterna: Snöstrorm av Marianne Cedervall 1 utspelar sig under högtiden, Scythe av Neal Shusterman, 2 julens färger röd och guld (fast kanske är beige?) Jakten på julen av Matt Haig 3 en illustrerad bok, Makten av Naomi Alderman, 4 en bok jag fått ( en överrasknings rec ex) och Sovande jättar av Sylvain Neuvel 5 en bok jag vill läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar