måndag 3 december 2018

Decembers läsplaner - ett par readathons (Christmas at Hogwarts + Läs it snow 2018)

Först och främst vill jag ju försöka läsa ut de böckerna som ligger i min pågående läsningshög, det har ju varit så att de senaste veckorna har det bara samlats mer och mer i den, för jag brukar försöka först läsa de biblioteksböcker jag har som först ska lämnas tillbaka till biblioteket. Sen är jag den där som lånar hem alltför många böcker så jag hinner inte läsa alla. Så jag lånar om och lånar om. 
Sen har jag i slutet av året hittat ett par readathons jag vill vara med på, den ena håller G från booktubekanalen Book Roast i Christmas at Hogwarts, här finns en karta över readathonen so m sker mellan 17 - 26 december


Det är lite svårt att se vad det står på kartan, men jag tänkte förklara mina val utifrån den.
Först ut är Finnish your coursework - avsluta en påbörjad bok, den boken vet jag inte vilken jag kommer att läsa ännu, det beror på vilken bok jag har kvar att läsa från tidigare, 
Sen ut är Help Hagrid to decorate the tree- en bok med gyllene detaljer - Sömnernas sömn av Elin Säfström. 
Visit 3 Broomstick for muller pixie wine - En bok som tar en dag/kväll att läsa ut - Lumberjeans vol 1. 
Exchange presents at your common room - en bok med en vänskap i - Autoboygraphy av Christina Lauren.
Fly around snowy Hogwarts grounds - en bok med byggnad på omslaget - Livet enligt Fikry av Gabriell Zevin.
Avslutas med Attend the Christmas feast - sen en Harry Potter film - jag kommer att se Harry Potter och hemligheternas kammare. 

Sen så måste jag ju bara vara med i Nellons Läs -it - snow 2018. 21-27 december, som ni kan se så krockar dessa två readathonen med varandra, så jag kommer att läsa en del böcker som kommer vara samma för dem bägge två.
Läs en bok med rött omslag.-  Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin
Läs en bok som utspelar sig under vintern. - Tårar i havet av Ruta Sepety
Läs en feel good. Snöstorm och kanelhjärtan
Läs valfri fantasy. - Sömnernas stad av Elin Säfström

Avsluta en serie. - Ur askan av Leigh Bardugo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar