torsdag 25 juni 2020

Hett i hyllan vecka 26 / 2020

Då var det dags för Hett i hyllan igen, Monika skriver så här om det:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken 
Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Veckans bok är en pocket som jag bytte till mig i ett bokbyte vi körde i min bokcirkel för sådär 10 år sen, men sen har den inte blivit läst, orsaken är nog mest att jag inte vet om jag riktigt vill läsa den?

Tusen små bitar (pocket)Tusen små bitar är James Freys debutbok och har nått miljontals läsare världen över. Den gavs först ut som en självbiografi, men skapade stor skandal och uppmärksamhet då det visade sig att den inte höll sig helt till sanningen.  

Detta är en intensiv berättelse om drog- och alkoholmissbruk, om begär och beroende, och James kamp på rehab för att bli frisk. Frisk och äntligen fri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar