onsdag 24 juni 2020

You should see me in a crown av Leah Johnson

You Should See Me in a Crown


Liz Lighty has always believed she's too black, too poor, tooawkward to shine in her small, rich, prom-obsessed midwestern town. But it's okay -- Liz has a plan that will get her out of Campbell, Indiana, forever: attend the uber-elite Pennington College, play in their world-famous orchestra, and become a doctor.

But when the financial aid she was counting on unexpectedly falls through, Liz's plans come crashing down . . . until she's reminded of her school's scholarship for prom king and queen. There's nothing Liz wants to do less than endure a gauntlet of social media trolls, catty competitors, and humiliating public events, but despite her devastating fear of the spotlight she's willing to do whatever it takes to get to Pennington.

The only thing that makes it halfway bearable is the new girl in school, Mack. She's smart, funny, and just as much of an outsider as Liz. But Mack is also in the running for queen. Will falling for the competition keep Liz from her dreams . . . or make them come true?
Bookomslag och beskrivning hämtad från Goodreads.

Valde att läsa denna bok när jag hörde mycket talas om den på booktube då jag ville deltaga i Queer 
blackathon som pågick mellan 19-20 juni, plus att den fanns som ljudbok på Storytel.

Jag måste säga att det var ett bra val, denna bok är nästan en fullpottare, eller den får nog 5 av 5 möjliga i betyg av mig.
Varför då undrar ni, jo det är en varm berättelse om en ung kvinna som söker sin identitet i en värld som mest bara ser ner på henne, men hon får möta mycket kärlek från sina vänner och sin far även om det finns de som kanske inte tycker om henne alls. Boken ger mig en varm känsla även om jag inte kan föreställa mig hur det är för Liz som  är en tonårig, svart bisexuell kvinna.

Boken griper tag i mig så jag nästan lyckas lyssna klart den på en dag, midsommarafton, då jag mest  lyckas vara social med min svärföräldrar och min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar