måndag 15 juni 2020

Vad jag läst, sett och hört på vecka 24 / 2020

Harry Potter and the Half-Blood Prince …

Det blev läst en del i veckan som varit, hoppas nu på bra läsflyt under resten av juni månad.

Jag har blivit fast att läsa och se på svt.se och svt play om både Corona och utveckling i USA angående Black lives matter (BLM) rörelsen som pågår.
BLM har även influerat mitt tittande på Youtube och booktube, har funnit en hel del nya och intressanta svarta röster där som jag nu följer och får på så sätt ännu mera videoklipp att se.

Har även lyckats se på de TV-serier som jag och Evelina ser på tillsammans, Once upon a time in Wonderland, The Blacklisst och The games of thrones (som vi nog är sist att se på, det är det där att man vill ju läsa böckerna innan man ser en adaption).

Har som sagt mest lyssnat på ljudbok men har idag, (måndag) lyckats lyssna slut på City of brass, men jag har även lyckats få tid till att lyssna på lite musik men även poddar:
Onceable, Nordengren & Epstein i P1, USA podden, Studio Ett, Människor och tro (de fyra sistnämnda är om Corona eller BLM plus situationen i USA).

Så här mycket läste jag i veckan som gick
8/6
64 sidor ur The Toll av Neak Shusterman
63 sidor ur City of brass av S A Chakraborty (ljudbok)

9/6
57 sidor ur The Toll 
104 sidor ur Månsystern av Lucinda Riley

10/6
63 sidor ur The Toll
38 sidor ur City of brass

11/6
55 sidor ur The Toll (utläst)
65 sidor ur City of brass
151 sidor ur Månsystern

12/6
42 sidor ur City of brass
126 sidor ur Månsysten (utläst)

13/6
70 sidor ur Crazy rich i Asien av Kevin Kwan
93 sidor ur City of brass
25 sidor ur Konungens återkomst av J R R Tolkien

14/6
73 sidor ur Crazy rich i Asien
79 sidor ur City of brass
6 sidor ur Konungens återkomst

Sammanlagt denna vecka

lästa sidor 1174
utlästa böcker 2


Sammanlagt i juni 
lästa sidor 2359
utlästa böcker 4

Sammanlagt i maj
lästa sidor 7630
utlästa böcker 17

Sammanlagt i april
lästa sidor 7976
utlästa böcker 22

Sammanlagt i mars
lästa sidor 7262
utlästa böcker 23

Sammanlagt i februari
lästa sidor 4562
utlästa böcker 11

Sammanlagt januari
lästa sidor 3764
utlästa böcker 10

Sammanlagt i år
lästa sidor 32319
utlästa böcker 85


Jag måste även skriva att jag har något problem så jag kan inte lämna kommentarer varken på min egen blogg eller andras bloggar, men jag tackar för alla kommentarer jag får både på detta och andra inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar