torsdag 7 mars 2024

Hett i hyllan vecka 10 / 2024

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Den här boken köpte jag för ett år sen, då jag hade läst första delen i serien Skyward och kände att jag ville läsa mer ur serien, men sen blev den aldrig läst. Varför blir det alltid så att jag aldrig får läst de där böckerna jag vill läsa. Men förhoppningsvis kommer jag läsa den snart ...



All her life, Spensa has dreamed of becoming a pilot. Of proving she's a hero like her father. She made it to the sky, but the truths she learned about her father were crushing.

Spensa is sure there's more to the story. And she's sure that whatever happened to her father in his starship could happen to her. When she made it outside the protective shell of her planet, she heard the stars--and it was terrifying. Everything Spensa has been taught about her world is a lie.

But Spensa also discovered a few other things about herself--and she'll travel to the end of the galaxy to save humankind if she needs to.


4 kommentarer:

  1. Helt okänd bok för mig. Jag antar att Spensa kommer att lösa en del problem i boken. En kvinnlig hjältinna, kanske. Passar bra nu inför kvinnodagen.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst några andra böcker av honom, i en annan serie, som tyvärr slutade översättas.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst den här. Starsight tyckte jag väldigt mycket om, den här var inte lika bra. Tyckte jag...

    SvaraRadera
  4. Jag menade att Skyward tyckte jag mycket om!

    SvaraRadera