lördag 30 mars 2024

Utanpåverket av Kristin Nord

 

Lilian och Julia - mor och dotter, två kvinnoliv på olika villkor. När Lilian hittas död vid köksbordet måste Julia återvända till det sömniga villaområdet i staden hon lämnat bakom sig och glänta på dörren till det förflutna. Men en dörr kan vara svår att öppna, inte minst om den gömmer hundratals flaskor. Medan huset rensas på minnen, återförenas Julia med sina systrar: Marie i familjeidyllen, Josefin på gruppboendet. En roman som spänner över ett halvt sekel om ensamhet, klassresor, och vad som förs vidare över generationer. Om att till varje pris upprätthålla fasaden. Utanpåverket.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Den här boken visste jag inte om men då jag kollade på Johanna och böckerna (tiidigare Sincerly Johanna) på boooktube och hennes video med favoritböcker från 2023, så nämnde hon denna och då jag även detta år hade bestämt mig för att fortsätta att läsa andras favoritböcker från det gågna året även detta år, så var det inte ett svårt val att prova att läsa denna.

Sen är det här en genre jag inte är så van med att läsa, men många gångar hittar jag bra skönlitterära romaner som jag gillar, och det här var en som jag gillade då den handlade om två kvinnor ooch deras klassresa, relationer med varandra och andra och sådana saker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar