söndag 12 maj 2024

Att skriva. En hantverkares memoarer av Stephen King

Stephen Kings Att skriva har sedan den utkom 2000 blivit en modern klassiker, lika älskad av läsare som av författare. Att skriva är både en självbiografi och handbok i skrivandets hantverk. King berättar om barndomen på 50- och 60-talet, om skolåren och om det tidiga intresset för skrivandet. Han ger också praktiska och underhållande tips till aspirerande författare med en mängd exempel från sina egna och andras texter.Nyöversättning av författaren Ola Larsmo, som även bidrar med ett nyskrivet efterord.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris. 

Det här är en bok som jag har känt lite intressa av i ett antal år att läsa, men nu när jag har börjat skriva själ så kände jag att det nu var dags.

Sen ska jag säga att jag gillade den, den har en en del som är mera memoaraktig och sen en hel del om hur Stephen King skriver och det var bra och intressant bägge delarna och jag gillade och tyckte om de tips på hur skriva som han gav. En hel del matnyttigt och lärorikt att hämta om man håller på att skriva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar