lördag 19 oktober 2024

En av oss är tillbaka (En av oss ljuger#3) av Karen McManus

 

Den tredje och avslutande delen i "En av oss"-serien, Booktok-fenomenet där den första boken legat 130 veckor på New York Times topplista och även blivit TV-serie på Netflix.

Det är dags för en ny lek.

Ingen kommer undan.

När en oväntad person återvänder till Bayview blir leken snabbt dödlig.

Simon hade rätt – hemligheter kommer alltid fram till slut.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling är hämtad från Adlibris.

Jag ska då säga att det var kul att återknyta bekantskapen med alla som varit med i de två första böckerna, även om de får ett nytt hot hängande över sig som hotar lyckan och även deras liv. 

Det är svårt att recensera böcker som är delar i en längre serie, så jag kan inte skriva så mycket mer än att jag gillar hur Karen lyckas knyta ihop påsen. Hon bjuder oss på ännu en berättelse som jag gillar att läsa om och jag kommer att sakna att kunna läsa mer om karaktärerna nu när hon avslutar denna triologi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar