tisdag 9 augusti 2016

Memory tag

Denna Memory tag hittade jag hos CRM Nilsson som hade hittat den hos Monika och när jag försökte hitta var orginalet kommer ifrån så hamnar jag tillslut att den kommer från någon som googlat fram den. Om det är någon mer som vill svara på den gör det gärna och länka så jag kan se vad ni svarar.
Innebär att man ur minnet ska svara på några frågor angående böcker, och jag kommer på svar nästan på varje men med lite ???.
1. En bok skriven av någon som heter Michael.
Momo av Michael Ende
2. En bok med en drake på omslaget.
Eragon av Christopher Paolini
3. En bok om en karaktär som heter George.
Fem böckerna av Enid Bylton
4. En bok som är skriven av någon med efternamnet Smith.
Wilbur Smith fick jag i huvudet, är det en författare eller kommer det från något annat ställe.
5. En bok som utspelar sig i Australien.
Törnfåglarna av ???
6. En bok med en månad i titeln.
Aprilhäxan av MajGull Axelsson
7. En bok med en kniv på omslaget.
Här går jag tyvärr bet.
8. En bok med ordet ”en” i titeln:
En dag röd av Stieg Trenter
9. En bok med namnet på huvudpersonen i titeln:
Lycke av ???
10. En bok som blivit film:
Sagan om Ringen av J R R Tolkien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar