måndag 4 januari 2016

#läsitsnow Läsa med både ögon och öron

Andra omgången av Nellonsbokbloggs läs-it-snow pågår just nu. Och avslutas i morgon kl natt kl 0.00. Jag har de senaste dagarna avslutat två böcker en jag läst med ögonen och en som jag har läst med öronen.

Den första var en tidig Homan deckare av Jan Mårtensson som hette Vinprovarna. Jag håller på att läsa dem från början av serien men har precis börjat om för så det kommer att ta ett tag innan jag är i kapp. Läste dessa böcker i tonåren och tidig ungdomsår. Och de har mysfaktorn kvar med antikhandlare Homan och hans siameskatt Cléo som deckare.

Det andra var en bok av Arkan Asaad som har gått som radioföljtetång och jag lyssnade på SRplay och tycker att det är en kul variant att få läsa böcker på. Denna precis som hans första bok Stjärnlösa nätter är självbiografiskt innehåll i. Boken som heter Blod rödare än rött  handlar om att hans pappa berättar hur han i Iran hittar den flicka han vill gifta sig med och sen hamnar i armén som han deserterar från och hur hans familj behandlas efter detta.

Som statistik till Julläsning 15/16 hos Mias bokhörna var Vinprovarna på 226 sidor och Blod rödare än rött är på 243 sidor.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har sett dina kommentarer på min blogg och vill bara be dig att försöka sluta att skriva dubbla kommentarer. Jag har fått sitta och ta bort kommentarer från dig på varje inlägg du kommenterat på, för att det alltid minst är två likadana kommentarer. Snälla, kolla upp varför det blir så. Jag har inte haft nåt problem med någon annans kommentarer.

    SvaraRadera